Historie značky GROHE

23.12.2020

Společnost GROHE má za sebou bohatou tradici výroby prémiových produktů. Své klíčové schopnosti rozšiřuje také prostřednictvím získávání znalostí a zkušeností inovativních společností. Každá akvizice v minulosti znamenala novou položku v know-how našeho produktového portfolia. Nejlepším příkladem je Carl Nestler, společnost, která byla založena v roce 1873 a již od počátku si budovala pověst jednoho z nejlepších výrobců vodovodních baterií. Z její dílny rovněž pochází moderní termostatické technologie dneška.

Baterie GROHE nabízejí nejlepší technologie

Tato společnost je od roku 1956 součástí koncernu GROHE a termostatické baterie zůstávají do dnešního dne klíčovou součástí produktového portfolia GROHE. Akvizice ovlivňují korporátní DNA společnosti GROHE. Postupem času se do skupiny GROHE přidávaly další společnosti s přelomovými produkty, aby podpořily náš vliv a odhodlání nabízet zákazníkům ty nejnovější a nejlepší technologie.

ČASOVÁ OSA

1817 – EICHELBERG
Společnost Eichelberg, nejstarší německý výrobce vodovodních baterií, otevírá své sídlo v Iserlohnu. V roce 1991 se stává součástí skupiny GROHE.

1873 – CARL NESTLER
Je založena firma Carl Nestler Armaturenfabrik, první výrobce termostatických baterií pro domácnosti. V roce 1956 se stala součástí skupiny GROHE a později se přejmenovala na GROHE Lahr Thermostats.

1910 – DAL
Dochází k založení společnosti Deutsche Armaturenfabrik Leipzig (DAL), vynálezce splachovacího ventilu (1914). V roce 1994 se stává součástí skupiny GROHE.

1911– BERKENHOFF & PASCHEDAG
Firma Berkenhoff & Paschedag, výrobce koupelnového vybavení, je založena v roce 1911 v Hemeru. Friedrich Grohe opouští výrobní firmu svého otce a v roce 1936 kupuje firmu Berkenhoff & Paschedag.

1914 – PRVNÍ SPLACHOVACÍ VENTIL
Richard Rost, technický mozek firmy DAL, začíná s vývojem splachovacího ventilu. V roce 1914 spatří světlo světa první vyrobený automatický splachovací ventil na světě.

1936 – ROK ZALOŽENÍ FIRMY GROHE
Friedrich Grohe kupuje firmu Berkenhoff & Paschedag v roce 1936. Ta je v roce 1948 přejmenována podle jména svého majitele na firmu Friedrich Grohe.

1948 – FRIEDRICH GROHE
V roce 1948 je firma přejmenována podle jména svého majitele na Friedrich Grohe Armaturenfabrik.

1956 – SKALATHERM
Společnost GROHE představuje revoluci na poli domácích koupelen. Termostatickou baterii Skalatherm – skutečný „volksthermostat“, tedy baterii pro lidi.

1968 – PÁKOVÁ BATERIE
Představení oblíbené pákové baterie.

1991 – EICHELBERG
Společnost Eichelberg se stává součástí skupiny GROHE.

1994 – GROHEDAL
GROHE kupuje společnost DAL, předního výrobce instalačních a splachovacích systémů.

1997 – NÁVRHÁŘSKÉ STUDIO
Společnost GROHE otevírá nové návrhářské studio v Edelburgu, poblíž města Hemer.

2002 – GROHE COOLTOUCH®
Společnost GROHE představuje technologii GROHE CoolTouch® a zbrusu novou baterii Grohtherm.


2004 – GROHE ONDUS DIGITAL
Uvedení baterie GROHE Ondus® představuje zcela novou úroveň digitálního pohodlní v koupelně. Letmý dotyk prstu stačí k tomu, aby digitální rozhraní zajistilo naprosto dokonalou teplotu vody.


2007 – KORPORÁTNÍ STŘEDISKO GROHE 

GROHE otevírá své korporátní středisko v Düsseldorfu, ústřední činnosti GROHE se přesouvají z Hemeru do Düsseldorfu: Návrhářské studio, HR, marketing, komunikace a finance.

2009 – GROHE BLUE
Světu je představena revoluční baterie GROHE Blue®. Přenášení těžkých lahví s vodou je od té doby minulostí. Tato baterie umožňuje napouštět chlazenou, filtrovanou a perlivou přímo z kohoutku.


2011 – SPA

Uvedení kolekce prémiových produktů GROHE SPA®. Kolekce GROHE Spa® obsahuje širokou škálu prvotřídního vybavení – od umyvadla po vany či sprchy.

2014 – LIXIL
Společnost LIXIL Corporation a Japonská rozvojová banka (50% joint venture) získává 87,5% podíl skupiny GROHE Group a stává se tak jejím většinovým vlastníkem.

2016 – INOVACE GROHE
Na trh uvádíme inovativní produkty: Například sprchová toaleta GROHE Sensia Arena.

2017 – OCENĚNÍ
GROHE získává prestižní ocenění Spolkové vlády Německa za udržitelnost v oblasti sociální odpovědnosti podniků a Magazín Fortune zařadil značku GROHE mezi 50 společností, které „mění svět k lepšímu“.

2017 – GROHE UVÁDÍ NA TRH INTELIGENTNÍ SYSTÉMY PREVENCE PROTI VYTOPENÍ SENSE A SENSE GUARD
GROHE Sense Guard je inteligentní řídicí modul, který je schopen odhalit riziko námrazy a malých úniků. V případě, že dojde k prasknutí trubky, dokáže systém GROHE Sense Guard uzavřít hlavní přívod vody a zachránit tak domácnost před katastrofou. Prostřednictvím aplikace GROHE Ondus budete mít přehled o tom, co se děje ve vaší domácnosti.

2017 – SLADĚNÁ KOUPELNA
GROHE vstupuje na trh se sanitární keramikou za účelem stát se poskytovatelem kompletních koupelnových řešení.

Máte dotazy?

Nebo chcete vědět více? Neváhejte nás kontaktovat, jsme tu pro vás.